Ben jij die kilo’s naar je zwangerschap ook beu?

9 maanden lang heeft je lichaam verschillende veranderingen ondergaan. De gemiddelde vrouw komt 10 tot 15 kilo aan tijdens de zwangerschap. Veel vrouwen willen na de bevalling, hun eigen lichaam terug, maar weten niet hoe ze moeten beginnen!

Aankomen tijdens de zwangerschap.

Aankomen tijdens de zwangerschap is heel normaal, er groeit een wondertje in je en die heeft de nodigde bescherming nodig. De gemiddelde vrouw komt 10 tot 15 kilo aan tijdens de zwangerschap.Na de bevalling ben je gemiddeld 5 kilo kwijt, en in de weken na de bevalling gaan langzamerhand de andere kilo’s eraf die je erbij hebt gekregen door het vasthouden van vocht, het groeien van de borsten, en de vetreserves die je hebt opgebouwd om het kindje warm te houden.
Niet alle zwangerschap kilo’s verdwijnen van zelf, maar met onderstaande tips, gaat het lukken om die eraf te krijgen, en misschien nog wel extra af te vallen. Er is geen streng dieet voor nodig, gewoon een kleine aanpassing aan je voedingspatroon, en in combinatie van veel water drinken kom je een heel eind.

Afvallen na de zwangerschap!

Ken je het verhaal wat weleens verteld wordt, je bent 9 maanden zwanger, en je lichaam heeft ongeveer 9 maanden de tijd nodig om te herstellen. Ik spreek uit eigen ervaring dat dit de waarheid is, natuurlijk moet je het niet al te letterlijk nemen, maar je lichaam heeft wel de tijd nodig om te herstellen, en weer zijn eigen vorm terug te krijgen. Na de bevalling krijgt je leven een hele andere invulling je hebt de verantwoording om te zorgen voor een klein kindje, en dit neemt de nodige onrust met zich mee, geef het de tijd om de extra aangekomen kilo’s er verantwoord af te laten gaan.

Tips om af te vallen na de zwangerschap.

Met onderstaande tips ga je al van start

1. Drink water, water, en nog meer water. Vervang de koolzuurhoudende frisdranken, en suikerdranken voor water, en geef je stofwisseling hiermee een enorme boost.
2. Eet gezonde snacks en tussendoortjes.
3. Kies voor mager vlees, zoals: kipfilet, rundvlees, en niet te vergeten vis.
4. Vermijd lege calorieën zoals koek en snoep.
5. Eet voornamelijk koolhydraat rijke, volkoren producten, zoals: bruin brood, aardappelen. En vooral geen wit brood, en witte pasta.
6. Vermijd de fast food producten, zoals patat, kroketten en frikadellen.
7. Begin met lichte lichaamsbeweging, leg je pasgeboren baby in de kinderwagen, en maak een heerlijke wandeling.
8. Laat de auto langs de weg staan, en ga vaker lopen. Neem de trap in plaats van de lift. En neem vaker de fiets. Beweging hoeft niet moeilijk te zijn, en je zal zien dat je gedachten helemaal leeg worden naar een lichte lichaamsactiviteit.
9. Borstvoeding spreekt je vetreserves aan, als je pasgeboren baby borstvoeding krijgt, verbrandt je al gauw 500 calorieën per dag extra.

En na de laatste controle van de verloskundige kom je lekker bewegen bij InfraLigne!

Bij InfraLigne hebben we speciale programma’s voor de mama’s, dit kan al na 6 weken na de controle van de verloskundige.

Graag nodigen wij jou uit voor een gratis intake en proefles!

Samen gaan we er voor zorgen dat je je oude figuur weer terug krijgt door te gaan bewegen en een goed en verantwoord voedings-patroon te creëren,  maar, wacht niet te lang, want om weer lekker fit op je oude gewicht te komen moet je wel wat doen!

infraligne combineren met een druk leven

Bij InfraLigne kun je je kindje ook gewoon meenemen, er zijn kinderhoekjes aanwezig!