Hoe hoog scoor jij op de schaal van Infraligne?

1. Als je geen overgewicht hebt, kan Infraligne niets voor je doen.

NIET WAAR: Infraligne is een methode voor afslanking, maar ook voor versteviging of plaatselijke figuurcorrectie (taille, heupen, buik, dijen). Ook als je enkel wil werken aan je conditie of als je cellulitis wil aanpakken, kan je bij Infraligne terecht. Infraligne heeft voor iedereen een programma op maat: voor jong of oud, man of vrouw. Ook mensen met rugklachten of mensen zonder overgewicht kunnen dus een Infraligne-kuur volgen.

 

2. Infraligne houdt enkel rekening met je centimeterverlies.

NIET WAAR: Je wilt uiteraard centimeters verliezen op jouw probleemzones, maar minstens even belangrijk is een gezonde samenstelling van je gewicht. We meten daarom ook je gewicht, je vet- en vochtpercentage en je spiermassa.

 

3. Mama’s mogen hun kleine spruit meenemen naar de studio.

WAAR: Kinderen zijn bij ons altijd welkom! Alle studio ’s hebben een speelhoekje, zodat de mama ’s in alle rust hun oefensessie kunnen volgen.

 

4. De Infraligne-programma’s zijn niet haalbaar voor wie nooit eerder gesport heeft.

NIET WAAR: Bij Infraligne is je lichaam in goede handen. Ervaren bewegingscoaches werken voor jou een programma op maat uit, een programma dat is afgestemd op jouw persoonlijke conditie. Ieder oefenprogramma wordt bovendien geleidelijk opgebouwd.

 

5. De combinatie van infrarood en oefeningen kan cellulitis verminderen.

WAAR: In de Infraligne-cabines met infraroodwarmtestraling doe je gedurende een 30-tal minuutjes specifieke spieroefeningen onder begeleiding van een bewegingscoach. Dit leidt tot maximale calorieverbranding. De infraroodwarmtestraling dringt tot 4 cm diep door de huid en vetlaag en zorgt voor ontgifting (verbeterde stofwisseling). De bloedsomloop wordt gestimuleerd en de elasticiteit van de spieren neemt zelfs toe met 30%. Cellulitis verdwijnt spectaculair en de huid wordt niet alleen mooier en strakker, maar ook gezonder.

 

6. Na een bevalling moet je zeker drie maanden wachten om te oefenen in een infraroodcabine.

NIET WAAR: Ongeveer 6 weken na de bevalling mag je starten met Infraligne, maar je wacht beter de controle bij je gynaecoloog af. Als deze zegt dat alles in orde is, kan je starten met je oefenprogramma. Infraligne heeft een aangepast postnataal programma dat ook rekening houdt met de bekkenbodemspieren. En je baby is welkom in de studio!

 

7. Versgeperst sinaasappelsap is even gezond als een sinaasappel.

NIET WAAR: In sinaasappelsap zitten -net als in een sinaasappel- vitaminen en mineralen, maar door het persen gaan bijna alle vezels verloren. Vezels zorgen ervoor dat suikers (fructose) minder snel in het bloed worden opgenomen. Vezels zorgen ook voor een verzadigd gevoel. Vruchtensap bevat echter nauwelijks vezels, waardoor de fructose via het bloed snel naar de lever gaat én de eetlust stimuleert. Bovendien bevat een glas vers vruchtensap evenveel calorieën als een glas frisdrank. Sinaasappelsap is dus geen goed alternatief voor een sinaasappel, maar wel gezonder dan frisdrank omwille van de vitaminen en mineralen.

 

8. Je mag onbeperkt fruit eten.

NIET WAAR: Fruit eten is uiteraard gezond, maar in fruit zit ook fructose. Fructose wordt In het lichaam omgezet in glucose wat zorgt voor energie, maar bij een teveel wordt de fructose omgezet in vet. Ook kan een teveel aan fructose diabetes veroorzaken. Sommige fruitsoorten zoals rijpe bananen, ananas en druiven bevatten nog meer fructose dan andere fruitsoorten, dus moet de portiegrootte wat aangepast worden. Dit wil niet zeggen dat fruit ongezond is, maar neem als tussendoortje ook eens groenten of een melkproduct. We adviseren 2 à 3 stukken fruit per dag, maar ook niet meer.

 

9. Verse groenten zijn steeds het beste.

NIET WAAR: Bij groenten uit blik zitten veel vitaminen en mineralen in het sap. Als je dit sap niet gebruikt, zijn verse groenten inderdaad gezonder. Diepvriesgroenten echter worden na het oogsten onmiddellijk verwerkt en ingevroren. Hierdoor behouden ze hun vitaminen en mineralen en zijn ze even gezond als verse groenten. Onthoud dat verse groenten voedingsstoffen verliezen, als je ze te lang laat liggen.

 

10. Gevogelte is altijd beter dan vlees.

NIET WAAR: Een puur stukje kipfilet bevat weinig vet. Maar als kip wordt verwerkt tot kippengehakt, wordt er vetstof aan toegevoegd. Hierdoor wordt het kippengehakt calorierijker dan bv. runds- of kalfsgehakt. Ook een gepaneerde kipfilet is calorierijker dan een mager stuk vlees zoals een kalfslapje.